"Да куповина буде милина" до 22. марта

Србија, 12.03.2019.

У сусрет Светском дану потрошача, који је 15. марта, Министарство трговине, туризма и телекомуникација започело је кампању "Да куповина буде милина" која ће трајати до 22. марта. У току кампање у целој Србији биће организоване трибине и окугли столови са циљем да се потрошачи едукују о њиховим правима.

"Да куповина буде милина", је кампања чији је циљ едукација потрошача о правима како би им куповина била олакшана. Поступак рекламације је највећи проблем за потрошаче, јер трговци често не поштују законски предвеђен рок, кажу у Министарству трговине.

Подаци показују да се потрошачи Србије најчешће жале – на обућу око 22 одсто, на белу технику 12 одсто, на одећу осам одсто, а на намештај се жали пет одсто потрошача.

Министарство трговине, туризма и телекомуникација уочило је да је највећи проблем за потрошаче поступак рекламације, јер трговци често не поштују законски рок за одоговарање на рекламацију.

"Трговац има обавезу да у року од осам дана од дана подношења рекламације одговори потрошачу да ли је она основана. Ако је основана, он исто тако има обавезу да у року од 15 дана реши рекламацију, односно 30 дана за техничку робу", истиче в. д. помоћница министра трговине, туризма и телекомуникација задужена за Сектор за заштиту потрошача Вишња Ракић.

Министарство потрошаче упућује на Удружење за заштиту потрошача, које је потрошачу прва контактна тачка уколико је незадовољан трговцем.

РТС

Komentari

Ostavi komentar:

Preuzmite Q Media aplikaciju