Спотом против дискриминације

05.11.2019.

Све чешће срећемо наслове попут „Лакше до хита уз помоћ спота“! То ме натера да се замислим колико ми, гледаоци, пошто смо чини се само гледаоци, обраћамо пажњу на визуелно. Данас када је технологија толико напредовала, снимање спотова певачима је императив и прилика да прикажу кратку филмску причу, коју њихова публика од њих очекује, у коју верује и због које их обожава. Кад су у питању почеци снимања спотова код нас, можемо рећи да је све почело са ЗАМ-ом, који је још 1992. године почео да избацује видео спотове као најаву својих емисија. Музика се много променила, данашње генерације одрастају уз YouTube-ре, чија популарност се броји у милионима прегледа дневно, а у спотовима им се приказује оно што ће тешко, а вероватно никако, са двадесет година моћи себи да приуште-скуп сат, скуп ауто. С друге стране су тешке крими приче и лепе девојке. Како год, уз различиту сценографију, мноштво ликова, сваки овај музички спот на крају буде јединствени кратки филм. Самим тим, за текст песме је довољно да буде толико упечатљив док не изађе следећи спот. Спот је свакако најбољи вид промоције нових песама, али често и својим квалитетом превазиђе песму. Ипак, има и случајева када и лоша видео пратња упропасти добру нумеру. Сећамо се реолуционарног спота Мајкла Џексона за нумеру „Thriller “, која се налази на МТВ-oj листи 100 најбољих спотова свих времена. Често спотови носе и одређену поруку. Такав пример имамо код Мадониног спота за песму „Like A prayer “, који алудира на расизам кроз мешовити пар који је актер спота, као и спот за песму „Практична жена“ домаће групе САРС, у којем је приказано како да се жене одбране од насилника, а у оквиру кампање против насиља над женама. Такође, одређени спотови су због свог садржаја били забрањени. Тако је спот за песму „Smack My Bitch Up “ легендарног бенда The Prodigy био забрањен на МТВ због експлицитних сцена секса, дроге и алкохола, док је расизам добио потпуно ново значење појавом спота „Born Free “, који је истог дана скинут са YouTube-a и забрањен због бројних сцена експлицитног насиља. Ипак, упркос забрани, још се могу наћи снимци на које је МИА поносна. Како се мењала технологија, мењала се и музика, а мењала се и публика. Међутим оно што је заједничко за публику кроз деценије је да не прихвата спотове у којима се понижавају жене, где је приказана било која врста дискриминације- верска, расна, родна, спотове у којима се приказују експлицитне сцене секса, дроге, алкохола. Иако су захтеви тржишта такви да би вероватно многи спотови, који су некад били забрањивани, данас били друштвено прихватљиви, можда чак и пожељни, за овакве спотове са сигурношћу можемо рећи да ће увек бити непожељни.

Komentari

Ostavi komentar:

Preuzmite Q Media aplikaciju