Од Прокопа до Суботице, све станице

Foto: Vojvodina uživo

НОВИ САД, 01.03.2023. – Изградња пруге Београд – Будимпешта уједно је и највећи и највреднији пројекат у Југоисточној Европи укупне вредности око четири милијарде евра, од чега око две милијарде евра на територији Србије.  Пруга Нови Сад – Суботица део је пруге за велике брзине од 200 км/сат кроз Србију, од Београда до државне границе са Мађарском. Пројекат изградње обухвата трасу двоколосечне пруге и станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге са друмским и пешачко-бициклистичким стазама. На овој деоници брзе пруге биће изграђено укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката. Пројектом је предвиђена реконструкција девет железничких станица, (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и три нове станице са станичним капацитетима (Руменка, Врбас и Ловћенац). У Врбасу ће бити изграђен и вијадукт дужине 1,6 километра. Такође, планирана је и уградња електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама и увођење европског система управљања железничким саобраћајем.

Дужина трасе износи 108,2 километра, док је укупна вредност радова 1,16 милијарди долара. У исто време, са радом на комплетној деоници Нови Сад – Суботица, интезивно се ради на завршетку главне станице Београд центар, после више од 50 година. Такође, јуче су урађени велики кораци у наставку модернизације пруге према југу земље.

Председник Србије Александар Вучић захвалио је Европској унији на помоћи за изградњу брзе пруге Београд – Ниш наводећи да је у питању највећа подршка и помоћ ЕУ до сада, као и највећи пројекат у Србији.

Он је, после потисивања уговора о гранту за изградњу брзе пруге, рекао да је у питању један од највећих пројеката икада у које је Србија ушла, вредан 2,775 милијарди евра.

Од тога на поклон од ЕУ, како је истакао, Србија је добила 610 милиона евра, 525 милиона даје Србија из буџета, а остало ЕИБ под најповољнијим условима. Подсетимо, 19. март прошле године, отворена је брза пруга од Београда до Новог Сада. Србија је тада, први пут у својој историји, добила воз који је у путничком саобраћају достигао брзину од 200 км на сат. Од 20. марта прошле године, када је пуштена у саобраћај брза пруга Београд – Нови Сад, до 3. јануара 2023., укупно је чак 2.305.175 путника изабрало воз за путовање између ова два града. Од тог броја, возовима “Соко” превезена су 1.318.174 путника.

Извор: Војводина уживо

Претходни чланакМилица Глушица на пријему код председника општине Кула
Следећаи чланакПрогноза и биометеоролошка прогноза

ПОСТАВИТЕ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here